Jurnalistul BBC care a realizat interviul cu Diana în 1995, după acuzațiile Prințului William: „Nu am vrut niciodată să îi fac rău”

Jurnalistul BBC Martin Bashir a reacționat după acuzațiile potrivit cărora ar fi folosit metode înșelătoare pentru a o determina pe Prințesa Diana să acorde un interviu în anul 1995 pentru teviziunea la care lucra. Bashir le-a cerut scuze celor doi fii ai lui Lady Di, William și Harry și a precizat că „nu a vrut niciodată să îi facă rău Dianei în vreun fel”, relatează The Guardian. După raportul despre interviul dat de Diana pentru BBC în 1995, prințul William a declarat că înșelătoria la care mama sa a fost supusă ar fi înrăutățit relația părinților săi.

Un raport independent publicat recent a arătat că jurnalistul Martin Bashir a folosit metode „înșelătoare” pentru a obține un interviu cu prințesa Diana, în momentul în care căsătoria sa cu Prințul Charles se destrăma. Potrivit anchetei, BBC a ascuns tacticile „înșelătoare” pe care jurnalistul le-ar fi utilizat pentru a-și asigura faimosul interviu cu Lady Di și „nu a respectat standardele de integritate și transparență”.

Lordul Dyson, judecătorul care a condus ancheta, a precizat că BBC „nu a respectat standardele înalte de integritate și transparență, care îl caracterizează”. Drept reacție, BBC a anunțat că raportul a arătat „eșecuri clare” și: „Ne pare foarte rău pentru acest lucru”.

Duminică, jurnalistul Martin Bashi a afirmat pentru The Sunday Times, că îi pare rău faţă de fiii Dianei, Harry şi William și că nu crede că i-ar fi făcut vreun rău prințesei.

„Nu am vrut niciodată să îi fac rău Dianei în vreun fel şi nu cred că am făcut-o”, a declarat el.

„Nu cred că pot fi tras la răspundere pentru multe dintre lucrurile care se petreceau în viaţa ei şi pentru problemele complexe din jurul acelor decizii”, a mai spus Bashir. „Cred că a sugera că sunt personal responsabil este nerezonabil şi nedrept”, a mai afirmat jurnalistul britanic.

Interviul Dianei din 1995 a fost urmărit de peste 23 de milioane de oameni

Interviul a fost difuzat în 1995, în emisiunea „Panorama” și a fost vizionat de 23 de milioane de persoane, propulsând cariera lui Martin Bashi, acum în vârstă de 58 de ani. 

Prinţesa Diana a afirmat în interviu că existau trei persoane în căsnicia ei, făcând referire la relaţia pe care prinţul Charles o avea cu Camilla Parker Bowles, actuala soție şi a recunoscut că ea însăşi a avut o aventură. Fratele Dianei, Charles Spencer, a susţinut că Martin Bashir îi prezentase extrase de cont, care s-au dovedit a fi false,  prin care i-ar fi sugerat Prințesei că serviciile de securitate plăteau două persoane la Curtea regală pentru a o spiona. Acest lucru l-a determinat, potrivit lui, să-l prezinte pe jurnalist prinţesei Diana.

Prințul William a învinuit deficienţele interviului pentru înrăutăţirea relaţiei dintre părinţii săi şi a spus că acesta a contribuit la paranoia Dianei.  William a mai spus că cel mai mult îl întristează faptul că mama lui nu a aflat niciodată că a fost păcălită. El a adăugat că prinţesei Diana i-au greşit „nu doar un reporter necinstit”, ci şi şefii BBC.

„Ce mă întristează cel mai mult este că, dacă BBC ar fi investigat în mod corespunzător plângerile făcute iniţial în 1995, mama mea ar fi ştiut că a fost păcălită”, a transmis el.

La rândul său, Prințul Harry a spus că există o legătură între moartea mamei sale şi „efectul pe care îl antrenează această cultură a exploatării şi a practicilor lipsite de etică”.

Prinţesa Diana a murit într-un accident de maşină la Paris în 1997, la vârsta de 36 de ani. 

Editor : A.A.


Citeste continuarea articolului pe digi24.ro